Právě je ned 21. led 2018 14:13:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Má smysl měnit DPF filtr?
PříspěvekNapsal: čtv 14. srp 2014 11:46:25 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 69
Má smysl měnit DPF filtr?

Filtr pevných částic má určitě smysl měnit. V současnosti jsou již ceny výrazně nižší, než se uvádělo v začátcích. Je to hlavně kvůli tomu, že síť výrobců se výrazně rozšířila a jejich ceny začínají na podstatně rozumnějších částkách než u výrobců automobilů. V podstatě výměnou filtru docílíte toho, že máte v autě ihned nový díl, se kterým jezdíte vesele dál.

Jak si to však neprodražit? V první řadě, než koupíte nový filtr pevných částic, je nutné nechat v odborném servisu správně diagnostikovat poruchu. Je třeba hledat důvod jeho ucpání. K zanesení filtru může dojít i přirozenou cestou. Běžně se stává, že filtry pevných částic vydrží spolehlivě pracovat cca 80 000 – 300 000 km. Kromě toho je třeba vždy hledat příčinu i jinde, protože na DPF filtr je napojeno množství snímačů (snímače teploty, snímače tlaku, EGR ventil, LAMBDA sonda). Všechny tyto snímače vyhodnocují údaje z filtru pevných částic. Na základě toho řídicí jednotka vozidla ví, v jakém stavu filtr pevných částic je. Právě díky tomu může přesně spouštět tzv. regeneraci filtru (propálení DPF filtru).

Před koupí nového filtru pevných částic je nutné všechny tyto snímače překontrolovat tak, aby se jednoznačně vědělo, kde je závada, a následně kupovat jen ten náhradní díl, který je nutné vyměnit. Všechny tyto díly jsou dost drahé, cca od 3 000 Kč výš u snímačů. Odborník by měl opravdu správně identifikovat závadu, aby zákazníkovi celou opravu neprodražil.
Mimo snímačů je určitě nutné překontrolovat stav turba, jakož i hladinu oleje. Nesprávně fungující turbo dokáže velmi snadno zanést prostor sítka DPF filtru.

Vyměnit DPF filtr je nejlépe až tehdy, když jste si jisti, že všechny další díly, které mají vliv na jeho funkčnost, fungují správně. V opačném případě hrozí okamžité zničení/ucpání nového filtru pevných částic. Mimo uvedené je nutné také v řídicí jednotce vynulovat starý DPF filtr tak, aby vozidlo vědělo, že je tam nový kus. V opačném případě znovu hrozí jeho ucpání, protože řídicí jednotka nebude spouštět jeho regeneraci. Toto zvláště platí pro vozidla, kde ucpaný DPF filtr způsobil přepnutí vozidla do nouzového režimu. Při výměně se také doporučuje přes diagnostiku uměle vyvolat regeneraci filtru pevných částic.


Přílohy:
IMG_1825.JPG
IMG_1825.JPG [ 74.05 KiB | Zobrazeno 11776 krát ]
IMG_1816.JPG
IMG_1816.JPG [ 124.04 KiB | Zobrazeno 11776 krát ]
dpf-honda-accord18.JPG
dpf-honda-accord18.JPG [ 157.84 KiB | Zobrazeno 11776 krát ]
dpf-honda-accord10.JPG
dpf-honda-accord10.JPG [ 161.5 KiB | Zobrazeno 11776 krát ]
1.JPG
1.JPG [ 80.39 KiB | Zobrazeno 11776 krát ]

_________________
Tuning | Antény
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt